Περιοδικό Ο ΔΗΜΟΦΩΝ (36 Άρθρα-Παραρτήματα επιστημονικών εργασιών μου, 15 Άρθρα με Εκπαιδευτικά προγράμματα για το βιβλίο “Μετά τον Μικρό Πρίγκιπα” κ. ά.)

Η συνεργασία μου με το περιοδικό ξεκίνησε το 2007 από το τεύχος 34 και συνεχίζεται…

http://www.dimofon.gr/magazine/ 

ISSN: 1109-2653
ISSN (Online): 2241-4037
Ο ΣΥΛΛΟΓΟΣ ΠΟΙΟΤΙΚΗΣ & ΠΟΛΙΤΙΣΤΙΚΗΣ ΑΝΑΒΑΘΜΙΣΗΣ
ΔΥΤΙΚΗΣ ΑΤΤΙΚΗΣ “Ο ΔΗΜΟΦΩΝ”, που εκδίδει το ομώνυμο περιοδικό, είναι εγγεγραμμένος
στο Μητρώο Πολιτιστικών Φορέων του Υπουργείου Πολιτισμού και Αθλητισμού (ΥΠ.ΠΟ.Α.), με αριθμό μητρώου: 258,
στο “Αντικείμενο δραστηριότητας: Εκδόσεις”.

Άρθρα μου στο περιοδικό Ο Δημοφών

Α) Πολλά  από τα άρθρα μου στο περιοδικό Ο ΔΗΜΟΦΩΝ συνιστούν τον πυρήνα και την πρώτη ύλη για εργασίες μου, που δημοσιεύονται  σε τόμους Πρακτικών διεθνών και πανελληνίων επιστημονικών/εκπαιδευτικών συνεδρίων (με τυφλή κρίση), καθώς και σε επιστημονικά/λογοτεχνικά περιοδικά. Τα άρθρα στο περιοδικό Ο Δημοφών συνιστούν “Παραρτήματα” αυτών των επιστημονικών εργασιών.

Παρακάτω παρατίθενται  τα άρθρα μου στα τεύχη του περιοδικού Ο Δημοφών,  τα οποία αντιστοιχίζονται με τα επιστημονικά δημοσιεύματά μου.

http://www.dimofon.gr/magazine/archive.aspx

 

Βλ. τα άρθρα μου από το περιοδικό Ο ΔΗΜΟΦΩΝ:

-Προτάσεις και προϋποθέσεις για την αξιοποίηση της Λογοτεχνίας στην Εκπαίδευση, τεύχος 34 (σσ. 5-6), 2007

-Ο ρόλος του παιχνιδιού στην εκδήλωση της αναγνωστικής δημιουργικότητας στο νηπιαγωγείο, τεύχος 42 (σσ. 12-13), 2009

-Ο Τρελαντώνης της Πηνελόπης Δέλτα: Ένας διαχρονικός λογοτεχνικός ήρωας, τεύχος 54 (σσ. 6-7), 2012  και

-Η “Αιολική Γη” του Ηλία Βενέζη ως παιδικό λογοτεχνικό λογοτεχνικό ανάγνωσμα, τεύχος 56 (σσ. 6-7), 2012

σχετικά με την εργασία μου:

Προϋποθέσεις και προτάσεις για τη θετική ανταπόκριση των νηπίων στη διδασκαλία της λογοτεχνίας, με αναφορές σε εφαρμοσμένα εκπαιδευτικά προγράμματα  (Συνέδριο «Εκπαίδευση στον εικοστό πρώτο αιώνα: Θεωρία και πράξη. Αναζητώντας το ελκυστικό και αποτελεσματικό σχολείο», http://www.ekedisy.gr/praktika-2ou-paneliniou-synedriou , 2017 τ. Α’ , σσ. 443-451).

Η ίδια εργασία, μεταφρασμένη, με τον τίτλο  «Proposals and suggestions for the positive response of toddlers to literature teaching with reference to applied educational programs», δημοσιεύτηκε επίσης στο Journal of Modern Education Review,
ISSN 2155-7993 by Academic Star Publishing Company, New York, NY, USA, Volume 10, Number 3, March 2020, p.p. 152-158.

 

Βλ. το άρθρο μου από το περιοδικό Ο ΔΗΜΟΦΩΝ:

-Όταν το Κοριτσάκι γίνεται προσφυγάκι, τεύχος 82 (σσ. 10-12), 2017

σχετικά με την εργασία μου:

Δρόμο παίρνει, δρόμο αφήνει,,, Εκπαιδευτικό πρόγραμμα για τους δρόμους της προσφυγιάς (3ο Διεθνές Συνέδριο για την προώθηση της Εκπαιδευτικής Καινοτομίας, 2017,  τ. Α΄ , σσ. 697-702).

Η ίδια εργασία, μεταφρασμένη, με τον τίτλο  “Road takes, road leaves… “Refugee roads” training program” δημοσιεύτηκε επίσης στο
Journal of Modern Education Review, by Academic Star Publishing Company, ISSN 2155-7993, New York, NY, USA, Volume 10, Number 10, October 2020, p.p. 839-843.

 

Βλ. τα άρθρα μου από το περιοδικό Ο ΔΗΜΟΦΩΝ:

– Ιστορίες για ζωγραφιές, μέρος Β, τεύχος 73 (σσ. 6-8), 2015

-Γύρω-γύρω όλοι: Εκπαιδευτικό, εμψυχωτικό πρόγραμμα, τεύχος 80 (σσ.4-5), 2017

σχετικά με την εργασία μου:

Διάλογοι νηπίων του 21ου αιώνα με παραδοσιακά παιχνιδοτράγουδα (6ο Συνέδριο του Νέου Παιδαγωγού, http://users.sch.gr/…/Praktika_Synedriou_06_Synedrio_Neos_P… Αθήνα, 2019, σσ. 93-100)

Η  ίδια εργασία, μεταφρασμένη, με τον τίτλο  “21st century toddlers’ dialogues with traditional toy songs”, δημοσιεύτηκε επίσης στο
Journal of Modern Education Review, by Academic Star Publishing Company, New York, NY, USA, ISSN 2155-7993,
Volume  10, Number 9, September 2020, p.p. 770-775.

 

Βλ. τα άρθρα μου από το περιοδικό Ο ΔΗΜΟΦΩΝ:

-Ο ποιητής Ελύτης ζει; Αφιέρωμα για τα 100 χρόνια από τη γέννησή του, τεύχος 52 (σσ. 6-7), 2011

-2012… Κοκκινοσκουφίτσες, τεύχος 53 (σσ. 5-7), 2011

-Ο Τρελαντώνης της Πηνελόπης Δέλτα: Ένας διαχρονικός λογοτεχνικός ήρωας, μέρος Β, τεύχος 55 (σ.6), 2012 και

-Η “Αιολική Γη” του Ηλία Βενέζη ως παιδικό λογοτεχνικό λογοτεχνικό ανάγνωσμα, μέρος Β: Ο θρύλος για τη Γοργόνα και το αθάνατο νερό, τεύχος 57 (σσ.6-8), 2012

σχετικά με την εργασία μου:

Η ανάπτυξη της δημιουργικής σκέψης στο πλαίσιο εκπαιδευτικών προγραμμάτων με ερέθισμα/επίκεντρο λογοτεχνικά κείμενα. Εφαρμογές στο νηπιαγωγείο. (3ο συνέδριο του Ι.Α.Κ.Ε., με διεθνή συμμετοχή, Ηράκλειο, Μάιος, 2017, http://iake.weebly.com/praktika2017.html  τ. Β΄ , σσ.88-95).

Η  ίδια εργασία, μεταφρασμένη,  με τον τίτλο “The development of creative thinking in the context of educational programs with stimulus / focus on literary texts. Nursery School applications”, δημοσιεύτηκε επίσης στο Journal of Modern Education Review, by Academic Star Publishing Company, New York, NY, USA, ISSN 2155-7993, Volume 10, Number 11, November 2020, p,p.  1065-1071.

 

Βλ. τα άρθρα μου από το περιοδικό Ο ΔΗΜΟΦΩΝ:

-Ο ρόλος της φύσης στις υπαρξιακές αναζητήσεις των ηρώων του Καζαντζάκη, τεύχος 64 (σσ. 4-5), 2013

-Όταν “Το κοριτσάκι με τα σπίρτα” ζει στην εποχή “μετά τον Μικρό Πρίγκιπα, τεύχος 77 (σσ. 6-7), 2016

-Μια οικογένεια για το Κοριτσάκι, τεύχος 78 (σσ. 10-11), 2016 και

-Αφιέρωμα για το έτος Καζαντζάκη (2017), τεύχος 83 (σσ. 11-13), 2017

σχετικά με την εργασία μου:

Η μετάδοση ιδεών και αξιών με την αξιοποίηση της λογοτεχνίας στο σχολείο. Ενδεικτικές περιπτώσεις με νήπια. (4ο Συνέδριο “Εκπαίδευση στον 21ο αιώνα. Σχολείο και πολιτισμός”, τ. Β΄ , Αθήνα, 2019, σσ. 15-21).

Η  ίδια εργασία, μεταφρασμένη, με τον τίτλο “The transmission of ideas and values through the use of literature in school. Indicative cases with toddlers” δημοσιεύτηκε επίσης στο Philosophy Study, by David Pumblishing Company, USA, ISSN 2159-5313 (Print) ISSN 2159-5321 (Online), Volume 12, Number 6, p.p. 359-364.

 

Βλ. τα άρθρα μου από το περιοδικό Ο ΔΗΜΟΦΩΝ:

-Όταν Οι Μικροί Πρίγκιπες μεγαλώσουν, τεύχος 79 (σσ. 6-8), 2016 και

-Κάπου θα συναντηθούμε… στο ίδιο σύμπαν ζούμε. Εκπαιδευτικό πρόγραμμα, τεύχος 81 (σσ. 11-13), 2017

σχετικά με την εργασία μου:

Εγώ και ο Μικρός Πρίγκιπας. Όταν ο ήρωας του Εξυπερύ εμπνέει τη δημιουργική γραφή των νηπίων (5ο  Συνέδριο ΕΚΕΔΙΣΥ)

Η  ίδια εργασία, μεταφρασμένη, με τον τίτλο “Me and the Little Prince. When the hero of Exupery inspires the creative writing of toddlers” δημοσιεύτηκε επίσης στο Journal of Modern Education Review, by Academic Star Publishing Company, New York, NY, USA, ISSN 2155-7993, Volume 12, Number 1, January 2022, p.p. 62-67.

 

Βλ. τα άρθρα μου από το περιοδικό Ο ΔΗΜΟΦΩΝ:

-Η “Αιολική Γη” του Ηλία Βενέζη ως παιδικό λογοτεχνικό λογοτεχνικό ανάγνωσμα, μέρος Β: Ο θρύλος για τη Γοργόνα και το αθάνατο νερό, τεύχος 57 (σσ.6-8), 2012

-“Απίθανες” παιδικές αφηγήσεις από το εκπαιδευτικό πρόγραμμα “Τι θα κάνεις εις τους κήπους;”, τεύχος 74 (σσ. 6-8), 2015

σχετικά με την εργασία μου:

Παραμύθια για ζωγραφιές. Δημιουργικές αφηγήσεις από νήπια. (5o Διεθνές Συνέδριο για την Προώθηση της Εκπαιδευτικής Καινοτομίας, https://drive.google.com/drive/folders/1FJgXC1X0L_N1v9QGOIUKX3HM1vbJSGCY  , τ. Α΄, Λάρισα, 2019, σσ. 288-294) .

Η  ίδια εργασία, μεταφρασμένη, με τον τίτλο “Fairy tales made from drawings. Toddlers’ creative stories” δημοσιεύτηκε επίσης στο Journal of Modern Education Review, by Academic Star Publishing Company, New York, NY, USA, ISSN 2155-7993, Volume 12, Number 2, February 2022, p.p. 114-119.

 

Βλ. το άρθρο μου από το περιοδικό Ο ΔΗΜΟΦΩΝ:

-Η “Αιολική Γη” του Ηλία Βενέζη ως παιδικό λογοτεχνικό λογοτεχνικό ανάγνωσμα, τεύχος 56 (σσ. 6-7), 2012

σχετικά με την εργασία μου:

Τα “θεμέλια” της δημιουργικής γραφής. Δηµιουργικές αφηγήσεις νηπίων, µε ερέθισµα λογοτεχνικά κείµενα, 3ο διεθνές συνέδριο Δημιουργική Γραφή, 2017, εκδ. Πρόγραμμα μεταπτυχιακών σπουδών «Δημιουργική γραφή», Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας, σσ. 265-270  .

Η  ίδια εργασία, μεταφρασμένη, με τον τίτλο “The ‘foundations’ of creative writing. Creative narratives of  young children inspired  by  Literature” δημοσιεύτηκε επίσης στο Journal of Modern Education Review, by Academic Star Publishing Company, New York, NY, USA, ISSN 2155-7993, Volume 11, Number 10, October 2021, p.p. 1096-1101.

 

Βλ. τα άρθρα μου από το περιοδικό Ο ΔΗΜΟΦΩΝ:

-Οι σημερινές δυνατότητες ανάδειξης των επιτευγμάτων στις σχολικές τάξεις, τεύχ0ς 65 (σσ. 6-7), 2013 και

-Δέκα χρόνια εκπαιδευτικών δράσεων σε ένα ιστολόγιο, τεύχος 86 (σσ. 7-9), 2018

σχετικά με την εργασία μου:

Ο  ρόλος των ιστολογίων στην προσέγγιση σχολείου και κοινωνίας, μέσα από την ανάδειξη των επιτευγμάτων στις σχολικές τάξεις. Ένα παράδειγμα. (5ο Συνέδριο του Νέου Παιδαγωγού, http://users.sch.gr/synedrio/Praktika_Synedriou_05_Synedrio_Neos_Paidagogos_2018.pdf , σσ. 3428-3433),

Η  ίδια εργασία, μεταφρασμένη,  με τον τίτλο “The role of blogs in the approach of school and society through the promotion of achievements in the classroom. One example”, δημοσιεύτηκε επίσης στο Journal of Modern Education Review, by Academic Star Publishing Company,
New York, NY, USA, ISSN 2155-7993, Volume 11, Number 3, March 2021, p,p. 370-374.

 

Βλ. το άρθρο μου από το περιοδικό Ο ΔΗΜΟΦΩΝ:

-Κάπου θα συναντηθούμε, σ’ ένα πλανήτη ζούμε. Διδακτικό σενάριο κοινωνικής ευαισθητοποίησης, τεύχος 87 (σσ. 4-5), 2018

σχετικά με την εργασία μου:

Ευαισθητοποιώντας τα νήπια για τους πρόσφυγες μέσα από το εκπαιδευτικό πρόγραμμα «Σ’ ένα πλανήτη ζούμε…» (7ο Συνέδριο Νέος Παιδαγωγός), Στα Πρακτικά του συνεδρίου ΝΕΟΣ ΠΑΙΔΑΓΩΓΟΣ (Αθήνα 19 Σεπτεμβρίου 2020), επιμ. Φ. Γούσιας

http://users.sch.gr/synedrio/Praktika_Synedriou_07_Synedrio_Neos_Paidagogos_2020.pdf

ISBN: 978-618-82301-6-3,  σσ. 1012-1018.

Η  ίδια εργασία, μεταφρασμένη,  με τον τίτλο “Raising the awareness of toddlers for refugees, through the educational program We live on a planet” δημοσιεύτηκε επίσης στο  Journal of Modern Education Review, by Academic Star Publishing Company,
New York, NY, USA,
ISSN 2155-7993, Volume 11, Number 11, November 2021, p.p. 1222-1226.

 

Βλ. τα άρθρα μου από το περιοδικό Ο ΔΗΜΟΦΩΝ:

-Η “Αιολική Γη” του Ηλία Βενέζη ως παιδικό λογοτεχνικό λογοτεχνικό ανάγνωσμα, τεύχος 56 (σσ. 6-7), 2012

-Η “Αιολική Γη” του Ηλία Βενέζη ως παιδικό λογοτεχνικό λογοτεχνικό ανάγνωσμα, μέρος Β: Ο θρύλος για τη Γοργόνα και το αθάνατο νερό, τεύχος 57 (σσ.6-8), 2012

-Ο ρόλος της φύσης στις υπαρξιακές αναζητήσεις των ηρώων του Καζαντζάκη, τεύχος 64 (σσ. 4-5), 2013 και

-Αφιέρωμα για το έτος Καζαντζάκη (2017), τεύχος 83 (σσ. 11-13), 2017 

σχετικά με την εργασία μου:

Συνεντεύξεις με ήρωες της νεοελληνικής πεζογραφίας στο νηπιαγωγείο (4ο διεθνές επιστημονικό συνέδριο της Ε.Ε.Π.Ε.Κ. https://drive.google.com/open?id=1g0DOpzqz4vadC8w3eM8m-eM5P8nfi84y τ.  Β΄, Λάρισα, 2019, σσ. 1015-1021).

 

Βλ. τα άρθρα μου από το περιοδικό Ο ΔΗΜΟΦΩΝ:

-2012… Κοκκινοσκουφίτσες, τεύχος 53 (σσ. 5-7), 2011

-Ο Τρελαντώνης της Πηνελόπης Δέλτα: Ένας διαχρονικός λογοτεχνικός ήρωας, τεύχος 54 (σσ. 6-7), 2012

-Η “Αιολική Γη” του Ηλία Βενέζη ως παιδικό λογοτεχνικό λογοτεχνικό ανάγνωσμα, τεύχος 56 (σσ. 6-7), 2012

-Η “Αιολική Γη” του Ηλία Βενέζη ως παιδικό λογοτεχνικό λογοτεχνικό ανάγνωσμα, μέρος Β: Ο θρύλος για τη Γοργόνα και το αθάνατο νερό, τεύχος 57 (σσ.6-8), 2012

-Αναγνώστες και Φίλοι. Καινοτόμο εκπαιδευτικό πρόγραμμα φιλαναγνωσίας, Μέρος Α, τεύχος 59 (σσ. 4-6), 2012 και

-Εκπαιδευτικά Λογοτεχνικά Προγράμματα. Ιδέες για τη διευρυμένη χρήση τους στο Ελληνικό σχολείο, τεύχος 62 (σσ. 6-7), 2013

σχετικά με την εργασία μου:

Καινοτόμα Εκπαιδευτικά Προγράμματα Φιλαναγνωσίας   Διαδρομές, τχ. 110, Καλοκαίρι 2013, σσ. 19-38.

 

Βλ. το άρθρο μου από το περιοδικό Ο ΔΗΜΟΦΩΝ:

-Ο ποιητής Ελύτης ζει; Αφιέρωμα για τα 100 χρόνια από τη γέννησή του, τεύχος 52 (σσ. 6-7), 2011

σχετικά με την εργασία μου:

Διαβάζοντας Ελύτη. Παιδικές ιστορίες για “Τα ρω του Έρωτα”,  Διαδρομές, τχ. 102, Καλοκαίρι 2011, σσ. 20-32 .

 

Βλ. το άρθρο μου από το περιοδικό Ο ΔΗΜΟΦΩΝ:

-2012… Κοκκινοσκουφίτσες, τεύχος 53 (σσ. 5-7), 2011

 σχετικά με την εργασία μου:

Όταν το λογοτεχνικό πρότυπο ενθαρρύνει τη δημιουργικότητα. Κοκκινοσκουφίτσες και Λύκοι,  εμπνευσμένοι από την Αιολική Γη του Βενέζη  (Συνέδριο “Εκπαίδευση στον 21ο αιώνα. Αναζητώντας την καινοτομία, την τέχνη, τη δημιουργικότητα”, https://www.dropbox.com/…/3%CE%BF%20%CE%A3%CF%85%CE%BD%CE%A…  τ. Α’, Αθήνα, 2018, σσ. 529-534 .

 

Βλ. το άρθρο μου από το περιοδικό Ο ΔΗΜΟΦΩΝ:

Κάπου θα συναντηθούμε, σ’ ένα πλανήτη ζούμε. Διδακτικό σενάριο κοινωνικής ευαισθητοποίησης, τεύχος 87 (σσ. 4-5), 2018

σχετικά με την εργασία μου:

Ο ρόλος της λογοτεχνίας στη διεπιστημονική προσέγγιση της γνώσης στη σχολική τάξη. Προτάσεις και παραδείγματα. (5ο διεθνές επιστημονικό συνέδριο του ΙΑΚΕ, Η διεπιστημονικότητα ως γνωστική, εκπαιδευτική και κοινωνική πρόκληση. https://iake.weebly.com/praktika2019.html  , 2019, τ. Α΄ , σσ. 541-548).

 

Βλ. το άρθρο μου από το περιοδικό Ο ΔΗΜΟΦΩΝ:

-Η “Αιολική Γη” του Ηλία Βενέζη ως παιδικό λογοτεχνικό λογοτεχνικό ανάγνωσμα, μέρος Β: Ο θρύλος για τη Γοργόνα και το αθάνατο νερό, τεύχος 57 (σσ.6-8), 2012

σχετικά με την εργασία μου:

Όταν τα νήπια προβληματίζονται για το θάνατο, στο πλαίσιο εκπαιδευτικού προγράμματος  με τη συμβολή της λογοτεχνίας (2ο Συνέδριο Περιφερειακής Διεύθυνσης Π. και Δ. Εκπαίδευσης, «ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΚΑΙ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ: ΣΧΕΣΕΙΣ ΚΑΙ ΠΡΟΟΠΤΙΚΕΣ»,  τ. Α΄, Ηράκλειο, 2018, σσ. 256-262) .

 

Βλ. τα άρθρα μου από το περιοδικό Ο ΔΗΜΟΦΩΝ:

-Όλη η τάξη μια παρέα… Εκπαιδευτικό πρόγραμμα, τεύχος 68 (σσ.6-8), 2014

-…Και οι άλλοι στην παρέα, τεύχος 69 (σσ. 8-9), 2014

σχετικά με την εργασία μου:

Βιώνοντας την ισοτιμία στη σχολική τάξη, μέσα από τη συμμετοχή σε εκπαιδευτικό πρόγραμμα. (4ο διεθνές συνέδριο του Ι.Α.Κ.Ε. Δημοκρατία, δικαιώματα και ανισότητες στην εποχή της κρίσης. Προκλήσεις στο χώρο της έρευνας και της εκπαίδευσης, 2018, τ. Α΄,  σσ. 219-226) .

 

Βλ. τα άρθρα μου από το περιοδικό Ο ΔΗΜΟΦΩΝ:

-Για μια επιτυχημένη διδασκαλία της λογοτεχνίας, τεύχος 60 (σ. 4), 2013,

-Οι σημερινές δυνατότητες ανάδειξης των επιτευγμάτων στις σχολικές τάξεις, τεύχ0ς 65 (σσ. 6-7), 2013,

-“Απίθανες” παιδικές αφηγήσεις από το εκπαιδευτικό πρόγραμμα “Τι θα κάνεις εις τους κήπους;”, τεύχος 74 (σσ. 6-8) και

– Ο διάλογος του συγγραφέα με τον αναγνώστη, τεύχος 85 (σσ. 4-5), 2018

σχετικά με την εργασία μου:

Τα ιστολόγια του Πανελλήνιου Σχολικού Δικτύου ως βήμα δημιουργικής γραφής για μαθητές.  

Εισήγηση στο 6ο Διεθνές Συνέδριο ΙΑΚΕ “Επικοινωνία, πληροφόρηση, ενημέρωση και εκπαίδευση
στην ύστερη νεωτερικότητα”– Ηράκλειο 10-12 Ιουλίου 2020​. Πρακτικά συνεδρίου, εκδ. Ι.Α.Κ.Ε. 2021 (επιμ. Πανταζής Σπ. κ. ά.), τ. Α΄, σσ. 459-466.

ISBN: 978-618-5506-02-5 (Α ΤΟΜΟΣ) και ISBN: 978-618-5506-01-8 (SET) https://iake.weebly.com/praktika2020.html

 Βλ. το άρθρο μου από το περιοδικό Ο ΔΗΜΟΦΩΝ:

Όταν Οι Μικροί Πρίγκιπες μεγαλώσουν, τεύχος 79 (σσ. 6-8), 2016

σχετικά με την εργασία μου:

ΟΤΑΝ ΟΙ “ΜΙΚΡΟΙ ΠΡΙΓΚΙΠΕΣ” ΜΕΓΑΛΩΣΟΥΝ…  (2ο συνέδριο με διεθνή συμμετοχή, για την προώθηση της Εκπαιδευτικής καινοτομίας,

https://drive.google.com/drive/folders/0B4G1roJgkqZ0WmRoSktUbDk4c2c τ. 3, Λάρισα, 2016, σσ. 524-531) .

 

Βλ. το άρθρο μου από το περιοδικό Ο ΔΗΜΟΦΩΝ:

-Κάπου θα συναντηθούμε… στο ίδιο σύμπαν ζούμε. Εκπαιδευτικό πρόγραμμα, τεύχος 81 (σσ. 11-13), 2017

σχετικά με την εργασία μου:

 Κάπου θα συναντηθούμε… στο ίδιο σύμπαν ζούμε! Εκπαιδευτικό πρόγραμμα  (4ο συνέδριο του Νέου Παιδαγωγού, http://users.sch.gr/synedrio/Praktika_Synedriou_04_Synedrio_Neos_Paidagogos_2017.pdfΑθήνα, 2017. Μέρος Ε ́ , σσ. 3433-3439) .

 

Βλ. το άρθρο μου από το περιοδικό Ο ΔΗΜΟΦΩΝ:

-Μια φορά κι έναν καιρό. Παίζοντας με τους άταχτους στίχους, τεύχος 39 (σσ. 8-9), 2008

σχετικά με την εργασία:

Παίζοντας  με  τους  «άταχτους»  στίχους :  Η  συμβολή  ενός   εφαρμοσμένου προγράμματος  δημοτικής  ποίησης στη   γλωσσική  ανάπτυξη, περ. Διαδρομές, τχ. 91, 2008, σσ. 28-52.

 

http://www.dimofon.gr/magazine/archive.aspx

Βλ. τα άρθρα μου από το περιοδικό Ο ΔΗΜΟΦΩΝ:

-Η Πεντάμορφη και το Τέρας των νηπίων. Όταν οι Αναγνώστες γίνονται συνδημιουργοί των παραμυθιών τεύχος 43 (σσ. 12-13), 2009, τεύχος 44 (σσ. 12-13), 2009, τεύχος 45 (σσ. 12-13), 2009, τεύχος 46 (σσ. 12-13), 2010, τεύχος 47 (σσ. 12-13), 2010, τεύχος 48 (σσ. 12-13), 2010, τεύχος 49 (σσ. 6-7), 2010

σχετικά με τις εργασίες μου:

α) Κίνητρα και απόπειρες γραφής στο νηπιαγωγείο στο πλαίσιο της διδασκαλίας του παραμυθιού «Η πεντάμορφη και το τέρας» (5ο Διεθνές Συνέδριο Γραμματισμού ΓΡΑΦΗ ΚΑΙ ΓΡΑΦΕΣ ΣΤΟΝ ΕΙΚΟΣΤΟ ΠΡΩΤΟ ΑΙΩΝΑ. Η πρόκληση για την εκπαίδευση, Πάτρα, 2009, ISBN: 978-960-86845-1-5)

β) Η Πεντάμορφη και το τέρας των νηπίων. Όταν οι αναγνώστες γίνονται «συνδημιουργοί» των παραμυθιών,  περ. Διαδρομές, τχ. 95, Φθινόπωρο 2009, σσ. 18 – 32  και  

γ) Η Πεντάμορφη και το τέρας των νηπίων, Μέρος Β΄,  τχ. 101, Άνοιξη 2011, σσ.  24 – 34.

 

Βλ. το άρθρο μου από το περιοδικό Ο ΔΗΜΟΦΩΝ:

-Χρονογράφημα. Ένα σύγχρονο παράδειγμα, τεύχος 84 (σσ. 5-7), 2018

σχετικά με την εργασία μου:

“Β.Δ. Αναγνωστόλουλος: Ο “χρονογράφος” των Διαδρομών”, “Ηδονών ήδιον έπαινος”. Θεωρήσεις της Παιδικής-Εφηβικής Λογοτεχνίας, εκδ. Τζιόλα, 2018, σσ. 17-24.

 

 

Β) Ακολουθούν άρθρα μου για εκπαιδευτικά προγράμματα τα οποία αναφέρονται στο βιβλίο ΜΕΤΑ ΤΟΝ ΜΙΚΡΟ ΠΡΙΓΚΙΠΑ, που έχουν δημοσιευτεί στο περιοδικό Ο Δημοφών :

-Το παζλ του κήπου: Εκπαιδευτικό περιβαλλοντικό πρόγραμμα

Στο 60ό τεύχος, Ιανουάριος – Φεβρουάριος 2013, σσ. 5.

 

Αναγνώστες & Φίλοι (2). Καινοτόμο πρόγραμμα Φιλαναγνωσίας

Στο 61ο τεύχος, Μάρτιος – Απρίλιος 2013, σσ. 4-5.

 

Αναγνώσεις… με χρώμα! Για τους αναγνώστες του Μικρού Πρίγκιπα: Το παιχνίδι της ανάγνωσης είναι συναρπαστικό!…

Στο 63ο τεύχος, Ιούλιος – Αύγουστος 2013, σσ. 6-7.

 

-Όλη η τάξη μια παρέα… Εκπαιδευτικό πρόγραμμα

Στο 68ο τεύχος, Μάιος – Ιούνιος 2014, σσ. 6-7.

 

…και οι “άλλοι” στην παρέα!

Στο 69ο τεύχος, Ιούλιος – Αύγουστος 2014, σσ. 8-9.

 

-Τι θα κάνεις εις τους κήπους; Εκπαιδευτικό πρόγραμμα

Στο 71ο τεύχος, Νοέμβριος – Δεκέμβριος 2014, σ. 5.

 

-“Απίθανες” παιδικές αφηγήσεις από το εκπαιδευτικό πρόγραμμα «Τι θα κάνεις εις τους κήπους»;

Στο 74ο τεύχος, Ιούλιος – Σεπτέμβριος 2015, σσ. 6-8.

 

-Όταν “το κοριτσάκι με τα σπίρτα” ζει στην εποχή “μετά τον Μικρό Πρίγκιπα”…

Στο 77o τεύχος, Απρίλιος – Ιούνιος 2016, σσ. 6-7.

 

-Μια οικογένεια για το κοριτσάκι

Στο 78o τεύχος, Ιούλιος – Σεπτέμβριος 2016, σσ. 10-11.

 

-Όταν οι μικροί πρίγκιπες μεγαλώσουν… Εκπαιδευτικό πρόγραμμα

Στο 79o τεύχος, Οκτώβριος – Δεκέμβριος 2016, σσ. 6-8.

 

-Γύρω – γύρω όλοι: Εκπαιδευτικό, εμψυχωτικό πρόγραμμα

Στο 80o τεύχος, Ιανουάριος – Μάρτιος 2017, σσ. 4-5.

 

-“Κάπου θα συναντηθούμε.. στο ίδιο σύμπαν ζούμε”. Εκπαιδευτικό Πρόγραμμα

Στο 81ο τεύχος, Απρίλιος – Ιούνιος 2017, σσ. 12-13.

 

Όταν το κοριτσάκι γίνεται προσφυγάκι (Ένα εκπαιδευτικό πρόγραμμα για τους “δρόμους της προσφυγιάς” με τον τίτλο “Δρόμο παίρνει δρόμο αφήνει”…)

Στο 82o τεύχος, Ιούλιος – Σεπτέμβριος 2017, σσ. 10-12.

 

-Ο διάλογος του Συγγραφέα με τον Αναγνώστη

Στο 85o τεύχος, Απρίλιος – Ιούνιος 2018, σσ.4-5.

 

Το blog ως “βήμα” δημιουργικής γραφής για μαθητές. Τρεις περιπτώσεις στο Πανελλήνιο Σχολικό Δίκτυο

Στο 95o τεύχος, Οκτώβριος – Δεκέμβριος 2020, σσ. 7-10.

 

Περιοδικό Ο ΔΗΜΟΦΩΝ (36 Άρθρα-Παραρτήματα επιστημονικών εργασιών μου, 15 Άρθρα με Εκπαιδευτικά προγράμματα για το βιβλίο “Μετά τον Μικρό Πρίγκιπα” κ. ά.)
Κύλιση προς τα επάνω